Erdei TanOdú - a képességfejlesztés otthona

Keresés a honlapon



Mikor forduljon szakemberhez?

Csecsemő- és kisgyermekkorban, ha a gyermek:

- megkésett, lelassult mozgásfejlődés jellemzi ("lusta baba");
- túl gyors a mozgásfejlődése, kimaradtak bizonyos nagymozgások (pl. nem kúszott, nem mászott);
- átlagostól eltérő a mozgásfejlődése (pl. nem szimmetrikus a kúszása, vonszolja magát, hátrafelé kezdett mászni);
- egyértelműen neurológiai problémák jelentkeznek (tónusszabályozási vagy tónuseloszlási zavar, hipertónusos/hipotónusos izmok, "rongybaba", a csecsemő erőtlennek tűnik, sokáig nem tartja önállóan a fejét, "kiflitartás" jellemzi);
- ortopédiai elváltozásokat észlel a gyermeken (ferde nyak, tartási rendellenességek, lábdeformitások)
- megkésett a beszédfejlődése (Lányoknál 2 éves kor, fiúknál 2 és fél éves kor - a hivatalos verzió 3 éves kor, de addig ne várjunk!!!).

Óvodás gyermek  esetében, ha a gyermek:

- mozgásfejlődésében elmaradt társainál, mozgáskoordináció-, egyensúlyzavarral küzd, állandóan csetlik, botlik, mindig lever valamit maga körül;
- nem szereti, ha hozzáérnek, vagy éppen ellenkezőleg, állandóan igényli a testi kontaktust;
- figyelem- és/vagy viselkedészavarral küzd, nagyon fáradékony, gyenge a koncentrációs képessége;
- középső csoportos és magától szinte egyáltalán nem rajzol;
- nagycsoportos és még nem alakult ki a kezessége, bizonytalan a jobb-bal irányokban, nehézséget okoz neki a test középvonalán való átnyúlás (pl. rajzolás során átveszi egyik kezéből a másikba a ceruzát)
- szómegtalálási nehézségei vannak, nehezen fejezi ki magát, nem tudja összefüggően elmesélni az óvodában történteket, vagy éppen ellenkezőleg, állandóan locsog-fecseg, de nem a kérdésre válaszol, gyakran visszakérdez az utasításoknál.

 


 

Iskolás gyermek esetében, ha a gyermek:

- tanulási zavar (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) tüneteivel küzd;
- részképességzavara van;
- a tanítási órákra való önálló felkészülés a gyermek számára problémát jelent;
- figyelem- és/vagy viselkedészavara van, amely kihat eredményeire is;
- nagyon fáradékony, munkatempója vontatott, gyenge a koncentrációs képessége, passzivitás és felületesség jellemzi;
- úgy tűnik, hogy gondolkodása, logikája nincs az életkorának megfelelő szinten;
- nem érti az összetett utasításokat.



"A gyerekek nem a kötelesség kényszeréből fognak tanulni, hanem a játék szeretetéből." (Platón).